...Ben weer in de lucht! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Alma Pereboom - WaarBenJij.nu ...Ben weer in de lucht! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Alma Pereboom - WaarBenJij.nu

...Ben weer in de lucht!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alma

11 Juni 2009 | Ghana, Bolgatanga

Lieve familie en vrienden.

Na een veel te lange radiostilte is hier dan eindelijk weer jullie eigen, enige en echte verslaggever, exclusief en rechtstreeks vanuit Bolgatanga, Ghana.

Het heeft even geduurd, want met malaria valt niet te spotten, weet ik nu! Gisteren weer begonnen met werken na anderhalve week. En dat was vlak na een verschrikkeijk leuk weekend in hotel Sandgardens met Ingrid en Sanneke - wat kun je een hoop lol hebben met een fototoestel...

Voorafgaand hadden we een heuse meidendag bij de beautysalon van Mariam, de andere Meet Africa-medewerkster. De voetjes waren daarna allemaal weer heerlijk schoon en zacht, nageltjes gelakt en de andere twee meiden en mijn moeder lieten hun haar doen. Dat wil zeggen: een bos nep-haar (plastic) in elke kleur die je wilt in laten vlechten zodat je haar voller en langer lijkt. Ook kan er een heuse nep-krullenbos aan je haar vastgenaaid worden! Dit kan al op megakort haar en heel veel vrouwen hier doen dit om de paar weken, waarbij ze steeds voor een volslagen ander kapsel kiezen. Lastig voor ons; kun je net iemand's naam onthouden, loop je de volgende keer weer finaal langs haar heen! (Maak je overigens ook geen vrienden mee in Ghana...;-}) Ik heb nog maar even bedankt voor deze metamorfose. Het doet namelijk pijn (veel haar langs de haargrens wordt er tijdens het vlechten letterlijk uitgetrokken). Het is heel warm al dat plastic, je mag het vijf weken niet wassen en slapen is niet fijn met zo'n prop haar om je hoofd. Tja, het weinige comfort wat hier nog is, is me heilig!!

No worries, inmiddels gaat het weer een stuk beter en eet ik de verloren kilo's er al weer aardig aan!

Liefs
Alma.

  • 11 Juni 2009 - 11:57

    Linda:

    hee peertje.... kijk eens of je op de chatbox kan komen... wil effe het fijne weten...

    groetjes,
    lin

  • 11 Juni 2009 - 12:06

    Ellen:

    Lieve Alma,

    Malaria, nee toch hè?! Blij te horen dat het weer een stuk beter met je gaat.
    Hier gaat alles goed! Alleen erg veel regen...
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs, Ellen

  • 11 Juni 2009 - 12:10

    Sabine:

    Wat 'n toestand! Blij dat we weer wat van je horen, want ik maakte me al zorgen...

    kus!

  • 11 Juni 2009 - 13:00

    Martine:

    Jeetje,was je hier niet tegen ingeent of zoiets?
    Dat je het dan toch nog kan krijgen!
    Nou lieverd,heel veel sterkte,en tot over een maandje!

  • 11 Juni 2009 - 15:23

    Marija:

    Heee vrouwtje,
    ik was stiekum al best wel ongerust dat er iets met je was. Er moet nl. echt wel wat aan de hand zijn wil jij niet de tijd/gelegenheid/zin hebben om je belevenissen van je af te schrijven.....Mark is denk ik helemaal gek geworden van mailtjes, telefoontjes of sms-jes van ons waar je nu eindelijk blijft met je verhalen :-))
    Jammer te horen dat malaria de oorzaak is geweest van de radiostilte. Hoe is het nu met je? Daarentegen wel weer goed te horen dat je lekker aan het bunkeren bent om de verloren kilootjes weer aan te eten, doet me goed te horen!
    Ben benieuwd naar je volgende bericht met foto's. Hou je taai en tot snel, nog maar 37 dagen. Ik mis je best wel hoor...

    Veel liefs, Marija

  • 11 Juni 2009 - 16:31

    Jacqueline:

    Hey lief zusje, gelukkig je bent weer in de lucht. Begon me langzamerhand toch wel ongerust te maken. Goed om weer iets van je te horen en te zien. Dikke kus van ons 4ren

  • 11 Juni 2009 - 18:28

    Herman:

    potverdorie. Ik was ook weer zo met je bezig. Maar ik dacht dat het kwam omdat ik op Corsica loop met een boekje van Paul! Gelukkig gaat het nu dus goed maar hoop het zelf te zien . Groetjes

  • 11 Juni 2009 - 20:29

    Ludwine:

    He lieffie. Wat moet deze kennismaking met gezondheidzorg heftig zijn. Hoe kan dat nu Malaria ondanks profylaxe?? Liefs

  • 12 Juni 2009 - 13:47

    Jimmy Jap-Ngie:

    Hoi Alma,
    Ja,ja, ik kan je overal vinden.Zelfs in Ghana!Alles is hier onder controle:"De cursisten hebben weer volop en gretig geoefend! Heb veel plezier en geniet van alles wat je meemaakt! Het ga je goed. Warme groet, Jimmy Jap-Ngie

  • 13 Juni 2009 - 12:11

    Marianne:

    He, lieve schoonzus
    Zeker lang niets gehoord,ben zeer opgelucht dat je weer bent opgeknapt.
    Zo zie je maar je hebt het eerder dan de honderdduizend,nog een paar weekjes en je avontuur zit er weer op!!!! doe voorzichtig en kom heelhuids terug,tot snel lieverd heel veel liefs van je schonezus,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alma

Actief sinds 30 Dec. 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 44866

Voorgaande reizen:

25 Mei 2011 - 04 Juli 2011

Werken en vrij zijn in de Cevennes

09 April 2009 - 18 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: