Het leven gaat door.. - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Alma Pereboom - WaarBenJij.nu Het leven gaat door.. - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Alma Pereboom - WaarBenJij.nu

Het leven gaat door..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alma

16 Juni 2009 | Ghana, Bolgatanga

Lieve allemaal.

Ik ga het WEER proberen met de filmpjes.. Schijnt dat wij hier bij Youth Harvest niet het goede programma hebben, maar ik wil er nog een poging aan wagen.

Vandaag een verdrietige dag; vandaag moest ik een katje van 8 weken in laten slapen die ik eerder had geadopteerd. Het was een zwarte kitten die 3 weken gelden voor dood in de compound lag - het leek erop dat er iemand op was gaan staan.. Hier denkt men: laat maar liggen, gaat vanzelf wel dood. Maar na twee dagen lag hij er nog - still alive. Ik kon het niet langer aanzien en ben hem gaan voeden met babymelk. Van heel klein en heel slap leek hij in de loop van de tijd toch wat sterker te worden. Maar zelf eten en lopen bleef een probleem, dus vorige week naar de dierenarts (die er dus wonder boven wonder is in Bolga!). Die zagen genoeg hoop en de afgelopen dagen toog ik elke dag op het fietsje met de kat in m'n rugzak om hem twee injecties te laten geven. Maar het bleef een stumpertje en hoewel de dierenarts mij graag nog wekenlang dagelijks had zien komen, heb ik 'm vandaag een spuitje laten geven. Tjonge, wat kan ik toch een softie worden als het over dieren en leed gaat! Maar ik heb er uiteindelijk wel een goed gevoel over.

Verder hadden we afgelopen zaterdag de officiele opening van het Jeugdcentrum Bolgatanga, een initiatief van mijn directeur, John. Een heel spektakel en enorme organisatie (waar vervolgens op z'n Ghanees van alles misgaat, wat dan ook weer helemaal okee is...). Maar het was ontzettend leuk om bij te zijn. Voor de YHFG heb ik een nieuw logo ontworpen en dat prijkte trots op de uitnodigingen en spandoeken-leuk hoor! Mijn volgende opdracht is een groot bord voor langs de weg ontwerpen en een logo voor de Duitse partnerorganisatie. Daarnaast draai ik natuurlijk de meidengroep die graag entrepreneurial skills wil leren. Het "bedrijfje" wat ze aan het opstarten zijn begint vaste vormen aan te nemen en ze hebben tijdens mijn ziekte een produkt gekozen: een ster van karton en stof. Echt enorm arbeidsintensief en de vraag is of er een markt voor is, dus daar gaan we morgen nog maar 's een discussie aan wijden.. Tijdens de opening waren de meiden er ook en hebben we hun produkt gepromoot.

Nou lieverds, bedankt voor jullie lieve zorg, raadgevingen en adviezen. By the way, alle activiteiten uit het vorige bericht waren voor de malaria, hoor - niet erna. Ik doe het nu echt heeeel rustig aan! Eef, hartstikke leuk al je kaarten - ik geniet ervan en alvast een fijne vakantie! Marija, niet te streng zijn he, tegen mijn vriendje... En ja, malaria kun je ook krijgen ondanks de pillen die je slikt. De vorm is dan alleen veel lichter en je gaat er in elk geval niet aan dood.. Sab, ik slik ze dus wel, alleen niet die heftige waar je van gaat hallucineren ;-) Geen schuldgevoel, dus!!

Heel veel liefs,
Alma.

  • 16 Juni 2009 - 18:44

    Sab:

    Ha gelukkig maar!

    Wat zie je er prachtig uit in die jurk, en Binkie is idd wel 'n schatje, kan me voorstellen dat je dat niet aan kunt zien.

    Heerlijk weer van je te horen!

    liefs,
    Sab

  • 16 Juni 2009 - 20:39

    Jean:

    Ieder ochtend als ik mijn Birckenstocks aan trek, denk ik aan je! En ik ben al ruimte in de etalages aan het maken voor de sterren! Dus........kom je ze snel brengen?

  • 16 Juni 2009 - 21:11

    Marija:

    Heee vrouwtje,
    weer een mooi verhaal, met een lach en een traan. Je hele reis is 1 emotional rollercoaster, niet?
    Zo te lezen (en zeker ook te zien) gaat het alweer stukken beter met je, wat zie je er prachtig uit!!
    De tijd gaat supersnel: straks begint de bouwvak voor ons, maar tegelijkertijd ook jouw leven weer hier in het hollandse. Leeft dat al voor je of zit je nog diep in je Afrikaanse avonturen?
    Meid, haal alles er nog zoveel mogelijk uit wat erin zit, maarre: snel weer terug komen! Ik mis je best wel hoor..
    Veel liefs, Marija

    P.S: Ik geloof niet dat ik Mark te hard heb aangepakt en anders kan hij het heeeeel goed verbergen. Hij is de rust zelve. Mocht hij daar toch psychisch leed van hebben ondervonden: sorry Mark! :-)

  • 16 Juni 2009 - 22:19

    Paola:

    Lieve vriendin,

    Heerlijk om weer berichten van je te ontvangen, ik heb ze gemist! Goed om te lezen dat je goed op jezelf past, je weet het, ik ben een zeurpiet:-) Moedig van je om het kleine poessie te laten inslapen......rotbeslissingen zijn dat altijd, waar je ook bent. Hier kabbelt het leven gewoon door.........door jouw verhalen begin ik bijna zin te krijgen in 3 maanden Ghana;). De positieve klank is nog altijd sterker als de negatieve in je berichten!! Blijf genieten!! tot gauw !!

    liefs xxx

  • 20 Juni 2009 - 05:07

    Paul:

    Hé schone schoonzus. Goed om weer eens van je belevenissen te horen. Je filmje geeft inderdaad een goed beeld van DONKER AFRIKA, maar gelukkig hebben we de foto's nog. Daar spat het plezier en de betrokkenheid ook hier duidenden kilometers verderop nog vanaf.
    Ik hoop dat je in de laatste weken mog mooie dingen weet te verwezenlijken.
    Groetz,
    Paul, Jacq en de kids

  • 22 Juni 2009 - 15:51

    Lilian:

    Ha die Alma!!

    Wat gaaf toch, al die keren jouw verhalen te lezen en je foto's te bekijken! Ik MOEST nu maar eens even wat van me laten horen en je zeggen dat ik iedere keer opnieuw weer geniet van alles wat je mee maakt en met ons deelt!! Wat een compleet andere wereld is het daar zeg! Dacht ik dat ik en grote stap had gemaakt in mijn leven door naar Spanje te emigeren, maar dat is NIETS vergeleken met wat jij voor 'shocking' dingen meemaakt daar! Nou, geniet nog maar goed van de dagen dat je daar nog bent, want voor je het weet begint het 'gewone' leven weer!

    Houd je haaks!!!

    Dikke knuffel, Lil

  • 22 Juni 2009 - 19:55

    Elise:

    Lieve Alma!

    Jeetje wat afschuwelijk om te lezen hoe ze met die katjes om gaan! Wel moedig dat je hem hebt laten inslapen.

    Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat! Je was er behoorlijk beroerd aan toe hoorde ik..
    Geniet nog lekker en ik denk aan je!

    Dikke knuf, Elise

    ps. Je ziet er inderdaad echt mooi uit in die jurk! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alma

Actief sinds 30 Dec. 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 44921

Voorgaande reizen:

25 Mei 2011 - 04 Juli 2011

Werken en vrij zijn in de Cevennes

09 April 2009 - 18 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: