Grijs en nat - Reisverslag uit Anomabo, Ghana van Alma Pereboom - WaarBenJij.nu Grijs en nat - Reisverslag uit Anomabo, Ghana van Alma Pereboom - WaarBenJij.nu

Grijs en nat

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alma

10 Juli 2009 | Ghana, Anomabo

Lieve mensen.

Wat is er toch weinig te doen op zo'n beach resort, als het regent..! Ik geloof dat de hele kust in een soort van tropische depressie zit - jakkes! Dus maar weer naar het inmiddels meer dan levendige Cape Coast vertrokken om daar nog wat te shoppen en te internetten.

Het uploaden van de foto's is de laatste keer niet gelukt. Na het plaatsen van de tekst moest ik opeens weer verschrikkelijk snel een wc opzoeken..: I was running! Niet zo simpel want in heel Cape Coast lijkt er maar een restaurant te zijn waar een normale toilet is... Gelukkig zijn de Ghanezen hier ook erg schattig en liep iemand van het internetcafe helemaal met me mee om me ernaar toe te brengen. Het bleek een restaurant te zijn naast het fort Cape Coast Castle, een overblijfsel van een slavenfort dat in vroeger tijden in Portugese en Engelse handen is geweest. Langs deze kust staat een aantal van deze forten, de bekendste Nederlandse is Elmina, hier vlakbij. Tienduizenden Afrikanen vonden hier hun einde of een desastreus begin van een verschrikkelijk overzees leven in slavernij..

De stad is vandaag overigens in rep en roer want de enige echte president Obama komt morgen een bliksembezoekje afleggen tijdens zijn 36-urige trip naar Ghana! Alles is morgen om die reden gesloten en auto's, bussen etc. mogen de stad niet in. Jammer, had het wel leuk gevonden om even een Ghanees bakkie te doen met Barack, haha!


Het goede nieuws is dat mijn familie verder is uitgebreid. Tantetje in Bolga heeft een voorspoedige delivery gehad in het ziekenhuis en Blessed heeft er een zusje bij! (Thank God zeggen ze hier dan). Moeder Augustina belt nog steeds bijna dagelijks en alles gaat goed. Met mij iets minder omdat ik sinds dinsdag weer aan de malariapillen ben (!). Bovendien heb ik een behoorlijke smak gemaakt hier omdat een plank over een diepe goot brak toen ik erover heen liep. Gelukkig niks ernstigs, alleen is m'n rechterknie zo blauw als de kaart van Europa inclusief Engeland en is m'n linker-bovenbeen voor het grootste deel zo verschrikkelijk paars dat een korte broek op korte termijn helaas niet tot de mogelijkheden behoort... Maar ja, ik bedenk dan maar weer dat het ook nog veeeel erger had kunnen zijn..! Maar die plankjes benader ik nu wel met iets meer voorzichtigheid...

No worries, ik ben van plan heelhuids en gezond aan te komen de 18e!!! Allemaal bedankt voor jullie lieve commentaar op het laatste bericht. Ik ga het weer proberen met de foto's, alvast een lieve groet,

Alma.

  • 10 Juli 2009 - 19:30

    Paola:

    Wat leuk dat je nog een verslag op de site gezet hebt, ik had het eigenlijk niet meer verwacht; ik dacht, die ligt ergens in het zonnetje op een wit strand, onder een palmboom, bij te komen van de afgelopen drie maanden. Jammer dat het zo regent:-( maarja wel leuk voor je trouwe lezers!! Probeer toch nog maar zoveel mogelijk te genieten van je laatste weekje Ghana!!

    Liefs xxx

  • 11 Juli 2009 - 16:11

    Tine:

    Wat vervelemnd dat het weer zop slecht is ik heb dat slavenfort ook gezien, toen ze Obama welkom heetten. Het punt is dat hij naar Ghana is gegaan is omdat het bij jullie een democratie ise nog even je aankomsttijd en je vluchtnummer Ik ben hardstikke blij dat je er weer (bijna) bent Veel liefs van Man

  • 13 Juli 2009 - 17:11

    Marija:

    Heeeeeeeee Toos,
    wat een leuke verassing: toch nog een berichtje van onze buitenland-correspodent in Ghana! Minder fraai dat je wedererom aan de malariapillen bent en dat het weer niet meewerkt. Ik had je graag een relaxter afscheid toegewenst. Maarre, kom maar snel hierheen, want ik heb je best wel gemist...Tot snel!
    Heel veel liefs, Marija
    In the meantime: n beetje uit je doppies kijken, want een derde hersenschudding kunnen we niet gebruiken op de afdeling :-)

  • 31 Augustus 2009 - 13:30

    De Oude Perelaer:

    Wel wel, wat een spectaculaire avonturen zijn dat allemaal! En ook nog briljant verwoord en in beeld gebracht. Hierbij mijn oprechte respect en bewondering.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alma

Actief sinds 30 Dec. 2008
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 44956

Voorgaande reizen:

25 Mei 2011 - 04 Juli 2011

Werken en vrij zijn in de Cevennes

09 April 2009 - 18 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: